Elvágták Pakson a menekülés útját
A nagy leépítések közepette azon a vasútvonalon is leállította a közlekedést a MÁV, amelyiken nukleáris katasztrófa esetén ki kellene menekíteni a paksi atomerőműben dolgozó 3500-4000 embert. Az elhagyott pálya őrzését nem tudja biztosítani a vasúttársaság, a fémgyűjtők bármikor felszedhetik a síneket is.
Példátlan helyzet állt elő a paksi atomerőműnél. A MÁV magára hagyta a Mezőfalva–Paks vonalszakaszt, amelyen keresztül az atomváros belső vasúti rendszere bekapcsolódhat az országos hálózatba. Ha fűtőanyagot kell szállítani az erőműbe, hét nappal előbb kell leadnia a megrendelést a vasúttársaságnak annak érdekében, hogy a személyzetet kivezényeljék. De mi van akkor, ha nincs hét nap az intézkedésre válság esetén?
„Katasztrófa esetén 3500-4000 ember kimenekítése válik szükségessé, amihez a vasúti kimenekítést 1500 főnként, 10 személykocsival Dunaföldvár, illetve Dunaújváros állomásra, az atomerőmű saját eszközeivel, vasúti személy-, illetve vontatójárművekkel, valamint személyzettel kívánja végezni. Várhatóan a riasztást követően két-három óra szükséges az erőműből történő induláshoz, és a vasúti intézkedések megtételére” – áll a lapunk birtokába került MÁV-os dokumentumban. Vagyis vészhelyzetben legfeljebb két-három óra alatt kell kimenekíteni a több ezer dolgozót, és nincs idő a jelenlegi, egy hetet igénybevevő intézkedésre – további részletek a Magyar Nemzet keddi számában.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.